Ανάπτυξη Εικονικών Κόσμων

Κωδικός μαθήματος
ΧΕΙΜΕΕ13-ΠΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ / ΣΤ / Η
Σειρά εμφάνισης
17
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος  [2024-25]

Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να παρουσιάσει θεμελιώδεις τεχνικές, στάδια και τρόπους που απαιτούνται για τη δημιουργία εικονικών κόσμων. Μέσω της παρουσίασης, συζήτησης και ανάλυσης εφαρμογών που χρησιμοποιούν εικονικούς κόσμους, δίνεται η δυνατότητα κατανόησης και υλοποίησής τους Επίσης, θα παρουσιαστούν τεχνικές δημιουργίας τρισδιάστατων χώρων οι οποίοι στη συνέχεια θα επεξεργαστούν κατάλληλα μέσω λογισμικού (Unity) ώστε να μεταμορφωθούν σε λειτουργικά εικονικά περιβάλλοντα.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τις εφαρμογές και τους τομείς που χρησιμοποιούν εικονικούς κόσμους
  • Χρησιμοποιούν τρισδιάστατα γραφικά και μηχανές γραφικών (games engines)
  • Δημιουργούν ολόκληρα τρισδιάστατα περιβάλλοντα
  • Γνωρίζουν σύγχρονες τεχνικές για την υλοποίηση μιας ιδέας (που εμπεριέχει εικονικό κόσμο)
  • Δημιουργούν εφαρμογές περιήγησης σε εικονικούς κόσμους

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (1 ώρα)  [2024-25]

  1. Εισαγωγή στην Ανάπτυξη Εικονικών Κόσμων. Στόχοι και σκοπός μαθήματος
  2. Τεχνητά Εικονικά Περιβάλλοντα & Τρισδιάστατο Πολυχρηστικό Περιβάλλον. 
  3. Τρισδιάστατα γραφικά και μοντελοποίηση 
  4. Δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων για χρήση σε εφαρμογές. Βασικές αρχές (π.χ. topology, level of detail) 
  5. Ψηφιακή ζωγραφική (3D Painting) τρισδιάστατων μοντέλων και σκηνών
  6. Τρισδιάστατα περιβάλλοντα και χαρακτηριστικά. Βασικά στάδια δημιουργίας Δημιουργία 3Δ περιβάλλοντος (layout & blockout)
  7. Ομαδική εργασία. Δημιουργία τρισδιάστατου περιβάλλοντος και εισαγωγή του στη μηχανή γραφικών Unity.
  8. Μηχανές Γραφικών (Game Engines). Δυνατότητες και σενάρια δημιουργίας
  9. Εισαγωγή τρισδιάστατων μοντέλων σε μηχανή γραφικών. Τρόποι και επεξεργασία
  10. Περιήγηση πρώτου προσώπου στα τεχνητά εικονικά περιβάλλοντα. 
  11. Δημιουργία/προσθήκη εμψύχωσης (animation) στο περιβάλλον και ενσωμάτωση φωτισμού στις υφές (bake lighting)
  12. Εμβύθιση και παρουσία (Immersion & Embodiment) στα τεχνητά εικονικά περιβάλλοντα.  Προβολή οπτικοακουστικού υλικού που αφορά την υλοποίηση εικονικών κόσμων για χρήση στην ψυχαγωγία
  13. Παρουσίαση, συζήτηση και ανάλυση τελικών εργασιών και προβλήματα υλοποίησης που πιθανόν υπάρχουν

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (2 ώρες)  [2024-25]

  1. - (θεωρία)
  2. - (θεωρία)
  3. Εισαγωγή στην τρισδιάστατη μοντελοποίηση με χρήση του λογισμικού 3Ds Max
  4. Δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων κατάλληλων για χρήση σε εφαρμογές
  5. Εισαγωγή στην ψηφιακή ζωγραφική χρησιμοποιώντας το Substance Painter
  6. Δημιουργία τρισδιάστατου περιβάλλοντος (layout & blockout)
  7. Ομαδική εργασία-Δημιουργία τρισδιάστατου περιβάλλοντος και εισαγωγή του στο Unity
  8. Εισαγωγή στη μηχανή γραφικών Unity
  9. Εισαγωγή μοντέλων που έχουμε φτιάξει σε προηγούμενο μάθημα στη μηχανή γραφικών Unity. Τοποθέτηση και επεξεργασία
  10. Δημιουργία περιήγησης πρώτου προσώπου στο Unity. Προσθήκη σύγκρουσης (collision) στα μοντέλα. Δημιουργία εκτελέσιμης εφαρμογής
  11. Προσθήκη εμψύχωσης στο περιβάλλον και ενσωμάτωση φωτισμού στις υφές. Τρόποι & τεχνικές
  12. - (θεωρία)
  13. (Συζήτηση-ανάλυση)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:    [2024-25]

  • εργασία εξαμήνου (80%)

  • βαθμός της ομαδικής εργασίας που παραδίδεται πριν τη λήξη του εξαμήνου (20%).

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο

  • Χρήση διαφανειών, οπτικοακουστικών παραδειγμάτων

  • Εργαστηριακές και πρακτικές ασκήσεις με χρήση σχετικού λογισμικού. 

  • Χρήση e-class

eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/PDA170/   [2024-25]

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]   [2024-25]

  • Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα, Hughes/Van Dam/McGuire/Sklar/Foley/Feiner/Akeley, 2020
  • Virtual World Design, Ann Latham Cudworth, 2014
  • 3D User Interfaces: Theory and Practice, Joseph LaViola Jr., Ernst Kruijff, Doug Bowman, Ryan McMahan, Ivan Poupyrev, 2017
  • The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, Jason Jerald, 2015
  • Ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας, Γ. Λέπουρας, Α. Αντωνίου, Ν. Πλατής, Δ. Χαρίτος, 2015
  • Εικονικοί Κόσμοι: Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εφαρμογές και Ανάπτυξη σε Περιβάλλον OPENSIMULATOR, Βοσινάκης Σ., 2015
  • Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα: Θεωρία και εφαρμογές, Κωνσταντίνος Μουστάκας, Ιωάννης Παλιόκας, Δημήτριος, 2015
  • Σύνδεσμοι λογισμικού:
  • Autodesk 3Ds Max https://www.autodesk.com/education/edu-software/overview?sorting=featured&filters=individual
  • Blender https://www.blender.org/
  • Unity https://unity.com/

Έξτρα Βιβλιογραφία

 

Μαθήματα Εξαμήνου